torsdag 22. oktober 2009

Bokhandling, forts.

I går gav jeg etter, etter lang tids overveielse, og kjøpte Delia Smiths julekokebok, Delia's Happy Christmas.


Egentlig er jeg litt imot sesongbetonte kokebøker som denne, siden det f.eks. er høyst usannsynlig at jeg kommer til å ta den fram midt i juli (det er vel sjelden man får lyst på mince pies midt på sommeren), og den har dermed et litt begrenset bruksområde. (Og jeg liker ikke å diskriminere gode bøker.)

Men så er det så koselig med jul da!

Og jeg er av den typen mennesker som begynner å glede seg til jul i begynnelsen av oktober.

Også var den på halv pris.

Så da er det meg og Delia, og jeg må prøve minst én typisk engelsk juleoppskrift før jeg reiser hjem på juleferie den 11. desember.

Så langt er mince pies høyt på listen, selv om jeg ikke liker dem.
(Men det er da man tar de med på kontoret, og ser dem forsvinne i forunderlig fart.)

Ingen kommentarer: