fredag 23. oktober 2009

Fram med forkleet!

Dette er tydeligvis en uke i kokebøkenes tegn!

I går fikk jeg en bok om brødbaking av en kollega på jobb:


bilde fra thebookpeople.co.uk

I dag vant jeg en pastabok på Twitter:



bilde fra menumagazine.co.uk

Og tar jeg ikke feil, bringer helgen med seg besøk i minst én bokhandel. Cambridge er full av dem, i form av charity shops, som selger mye forskjellig (og mye skrap), men som regel har et godt utvalg bruktbøker, selgere av bøker med småfeil, som forlaget ikke vil selge til full pris (se hvilke kupp man kan gjøre da), de store kjedebohandlene (Borders, Waterstone's, Heffers og WH Smith) og antikkbokhandlere som blant annet selger nydelige, gamle barnebøker med utrolig vakre illustrasjoner (i motsetning til moderne barnebøker ... Jeg blir lei meg av å se i dem).

Hei, jeg heter Siri og jeg er bibliofil!

Ingen kommentarer: