tirsdag 20. oktober 2009

Bokhandling.


Min favoritthobby!

Det beste er når jeg får med meg Brendan, og vi fordriver en hel morgen med å vandre rundt med nesene i bøker, for deretter å diskutere ivrig hvilke som skal bli med oss hjem og hvilke som kanskje bør overlates til noen andre. (Den siste kategorien inkluderte en gigantisk gavebok med bilder av kattunger.)

Og det fine med å bo i England, er at du kan få en stabel med flunkende nye bøker, som den du ser ovenfor, til den nette sum av 300 kroner.

Og så er det én ting til: Når vi faktisk handler sammen, ender vi gjerne opp med en sær miks som denne. I stabelen finner du en svær fransk kokebok, en biografi om Janet Ross (sterkt påvirket av min pågående lesing av biografien om Edith Wharton), en biografi om den australske trompetisten James Morrisson, en fagbok om evolusjon i naturen (Jeg tror du kan gjette hvem som valgte den!), en guidebok om Frankrike, en kokebok som tar utgangspunkt i krydder, en bok om engelskmenn og sist, men ikke en gang nest minst, en bakebok.

Jeg tør påstå at en quiz om hvem som valgte hva, skulle være rimelig enkel å score høyt på dersom du har noen som helst kjennskap til husholdningen Brendan/Siri.

5 kommentarer:

Amélie sa...

Hei! For en fin blogg du har! Fine bilder og innlegg om baking, bøker og andre ting jeg liker. Hurra!
Ha en fin dag!

Siri sa...

Amélie - Tusen takk for kjempekoselig kommentar! :)

astrid sa...

Kokebok: deg. Janet Ross: deg. James Morrison: Brendan. Evolusjon i naturen: Brendan. Kokebok om krydder: deg (evnt begge) Om engelskmenn: deg. Bakebok: deg.

Hvor mange riktige?

Siri sa...

Den franske kokeboken er Brendans! Men krydderboken er min :) Du glemte den franske guideboken, men den var mer et felleskjøp, siden vi planlegger tur dit til sommeren! Meget bra, Astrid ;)

astrid sa...

JEG ER FLINK! Skal dere tilbake til france allerede altså, hvor da? Du vet, je parle beaucoup de francais og forteller gjerne om mine favorittstrøk...