onsdag 21. juli 2010

Mais oui. [1]


















Jeg likte Montpellier. Det er flere grunner til at jeg ikke kunne tenke meg å bo i Frankrike, et skjønnsomt utvalg her til illustrasjon: Hundebæsj overalt. Tissing i full offentlighet. Franske doer (Når skal det sanitære fremskritt nå franskmennene? En højdare (av flere) var kafeen der du ikke kunne putte noe i doen, inkludert toalettpapir, som skulle kastes i søppelkurven ...). Det franske språk. Mangelen på BH-er (en stakkars skandinav på tur blir litt satt ut!).

Men så er det så mange grunner til at det er et perfekt land å feriere i: Sol. Baguette. Banette. Croissant. Macaron. Moules. Frites. Crêpes. Billig vin i karaffel. Også osten, da ...

Maten, med andre ord. Maten gjør Frankrike fantastisk for denne turisten.

Sola kommer på nok på delt førsteplass, ved nærmere ettertanke.

2 kommentarer:

Wanda sa...

Du tar så fine bilder! Blir så inspirert av dem, men klarer ikke å få det like fint til selv ... Jeg får bare øve videre :-)

Siri sa...

Wanda: Det beste tipset jeg har fått når det gjelder fotografering, er å bare ta bilder av alt! Selv om man ikke er sikker på at sluttresultatet blir bra, er det bare å knipse i vei, en kan aldri forutse hva slags øyeblikk en fanger opp :) Takk for kjempekoselig ros, det varmer!