mandag 14. september 2009

Tomattakk.


Jeg vil gjern uttrykke min takknemlighet ovenfor ovenstående tomatplante, Tomat 1 (tar du den?).

I går kunne vi plukke 2 kilo tomater fra Tomat 1 og Tomat 2 (tar du den óg?), og det er jo mer tomat enn man vet å gjøre med! Til middag i går ble noen av dem servert i form av en meget velsmakende pizzasaus, toppet med forskjellige typer italiensk salami og en blanding av parmesan, mozzarella og cheddar.

Ellers ble søndagen tilbrakt hjemme, i rengjøringens tegn. Vi hadde innflyttingsfest på lørdagen, en meget koselig kveld som fylte den lille stua vår til bristpunktet. Koselige gaver fikk vi også; to ildtopper (en rosa og en gul), en orkidé, en Lucky Bamboo og et ukjent antall flasker vin. Med andre ord må jeg på blomsterpotte-shopping i nærmeste fremtid! (Og den tanken plager meg ikke.)

Jeg lagde litt forskjellig småsnacks til lørdagen, løkpizza, ostegrissini og potetbåter med sennepsskorpe. Bilder av den intense kokkeleringen som foregikk lørdag formiddag, loves å legges opp. Hvis du lurer på stressnivået på kjøkkenet cirka klokken 16, kan jeg informere om at jeg, etter å ha hakket opp ett kilo løk og et kilo nypoteter, var overraskende fin i farta.

Ingen kommentarer: