torsdag 14. januar 2010

Kakeplaner.

Det er Brendans bursdag om et par uker, og i kjent stil vurderer jeg allerede hva slags bursdagskake han skal få.

I fjor lagde jeg en heftig, saftig og skummelt uimotståelig sjokoladekake (tenk: brownie, men med god smak av kaffe og ristede hasselnøtter).

I år tror jeg dessverre et slikt prosjekt utgår, fordi bursdagsbarnet har satt seg selv på slankekur fordi han mener han har ølmage.

Nedtur.

Men kake må det bli, og så langt er favorittene en heftig, saftig sjokoladekake med moreller (jeg tenker at moreller er jo sunt, så da burde jo kaken lett skli inn i en slankekur uten problemer?) og en heftig, saftig sjokoladekake med rødbeter (enda bedre! For rødbeter er jo enda sunnere enn moreller!).

For slankekur og bursdag, det hører da vitterlig ikke sammen.

Og det fine er at når man spør en mann om hans mening, er han alltid forberedt på at den blir fullstendig ignorert uansett.

4 kommentarer:

astrid sa...

hva med en syk ostekake med bær, gulrotkakedrømmer eller eplekakebonanza?

Siri sa...

Saken har faktisk blitt enda mer innviklet, for nå drar vi til London på fredag for å feire, og da må jeg enten lage en kake som tåler å vente et par dager, eller lage en i London ... Åh hvilke avgjørelser som må tas.

Mjau sa...

Hørte noen snakke om butternut squash-kake på tai chi, om det høres hälsosamt ut. :)

astrid sa...

Livets store dilemmaer!