onsdag 31. mars 2010

Bøker og blader.

Her er et tips hvis du befinner deg i London og er glad i bøker:

Persephone Books spesialiserer seg på ukjente, kvinnelige forfattere, men har også flere mer kjente navn (samt et utvalg menn!). De har i tillegg en strålende blogg, som du finner lenke til på høyre hånd ->

De fleste bøkene har et rimelig intetsigende, grått omslag, men på innsiden skjuler det seg noe annet:


Det følger også med matchende bokmerke, med et lite utdrag fra boken på den ene siden. Også er de helt uavhengige, og det skal man ikke kimse av!
Jeg kjøpte noe annet i London også, denne gangen på orkidé-messen:

Fine planteillustrasjoner fra hageblad utgitt på slutten av 1800-tallet ... Man er da ikke hagenerd for ingenting!

Altså:

3 kommentarer:

haihi sa...

Hva betyr persephone på engelsk? på finsk er perse=ass
Takk for påskekortet! håper dere også koser dere i påsken.
Jeg har allerede begynt å pakke mine saker, satte paraplyet mitt i kofferten först (wonder why?!:)
Kan du sende meg telefonnr.ditt på facebook inboxen? Da kan jeg sende melding til deg, når jeg vet hvilket tog jeg tar fra Stansted (flyet mitt lander kl 18.05 13.april)

Anonym sa...

Jeg kommer alltid tilbake til denne bloggen. Den er lagret som bokmerke på datamaskinen min. Det kan gå en måned mellom hver gang jeg er innom, men da går jeg alltid tilbake til der jeg leste sist og leser meg framover. flotte bilder, inspirerende oppskrifter, gode kommentarer fra et liv i et annet land. Kommentarer og bilder som gir meg inntrykk av hvordan det er å bo et annet sted, i et annet land. Jeg håper du blir boende der ei god stund enda...
Kristin

Siri sa...

Anna: Persephone er dronning av underverdenen i gresk mytologi (riktignok mot sin vilje, hun ble bortført av Hades) :) Gleder meg til å se deg igjen snart!

Kristin: Tusen takk, det varmer! Blir nok boende her litt lenger ja :)