onsdag 30. november 2011

East Sussex.











Vi tok en svipptur til East Sussex og vakre Buxted Park forrige helg. Jeg kan trygt anbefale dette herskapelige hotellet dersom du er i de trakter og setter pris på skikkelig britisk pomp og prakt. Restauranten (og frokosten!) var en meget gledelig overraskelse midt i the weald, og det kulinariske høydepunktet for undertegnede var nok sjampis og noen heidundranes kanapeer under en enorm lysekrone, foran en sprakende peis, på lørdagskvelden. Stedet var fullt av svensker, forunderlig nok, i et slags stureplansk parallelt univers. Lørdags ettermiddag tilbrakte vi i Lewes (uttales "Lewis"). Smørbrød med skikkelig godt brød, lokalprodusert pølse, sennep og tomat fra kafeen i The Needlemakers kan trygt anbefales til lunsj. En til topps-tur i Lewes Castle er heller ikke å forakte, ei heller det elisabetanske huset og de sosiale ekornene i Southover Grange Gardens. Søndag startet med en to-timers frokost, etterfulgt av to timer blant hjort, våker og sau i Ashdown Forest. En søndag er jo ikke komplett uten cream tea, med tre typer scones, i dype lenestoler av skinn med ullsokkene varme av peisild.

Man vil jo ikke dra tilbake til hverdagen, men så kan man jo leve med vissheten om at man har oppdaget en perle. 

10 kommentarer:

Polkadotdays sa...

Høres fantastisk ut!!

Siri sa...

Jeg kan anbefale det! Perfekt som en miniferie/helgetur.

Elisabeth sa...

Åh, det høres ut som en perfekt helgetur! Var nylig på drømmeferie i Wales, og for en med anglofile gener gir jo sånt bare mersmak. Får se om jeg lokker med meg London-bestevennen en tur ut på landet nesten gang jeg er på besøk :)

Siri sa...

Gjør det! Til Buxted kan du faktisk ta toget, dersom du ikke er så hyppen på å kjøre på feil side av veien (det er nemlig ikke jeg! Så jeg får Brendan til å være privatsjåfør :))

salige lavendel sa...

Utrolig flotte bilder, det høres ut som en veldig fin tur!!

Siri sa...

Det var en knalltur! Deilig å komme seg bort innimellom, selv om det bare er en flyktig helg.

Thea sa...

Åh, jeg har også vært i Lewes. Bodde der 4uker på språkskole + besøk året etterpå (sommeren det var terrorbomber i London). Skjønn liten by! Og dette så fantastisk ut, linken til Buxted Park lagres, og kan bli en fin kombinasjon med en shoppingtur til London =)

Flott blogg og fine bilder, Siri!

Siri sa...

Thea: Buxted kan trygt anbefales! Takk for koselig kommentar.

Fra kjøkkenbenken sa...

Så herlig! Vi skal til Tenterden i Kent neste måned, og har planlagt en tur til nettopp Lewes. Nå gleder jeg meg enda mer!

Siri sa...

Fra kjøkkenbenken: Lewes er verdt turen! Skulle gjerne utforsket Kent mer, er utrolig vakkert der.